Działka rolna 2,16 ha, Leszno Górne

działka rolna • na sprzedaż • rynek wtórny • Leszno Górne

100 000  • 21640 
zł za m2

 Kontakt

STAROSTA ŻAGAŃSKI DZIAŁAJĄC W IMIENIU SKARBU PAŃSTWA

na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 roku o kształtowaniu ustroju rolnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 423 z późn. zm.).

Ogłasza I przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa dla rolników indywidualnych, w rozumieniu przepisów o kształtowaniu ustroju rolnego zamierzających powiększyć gospodarstwo rodzinne, jeżeli mają oni miejsce zamieszkania w gminie, w której położona jest nieruchomość wystawiana do przetargu lub w gminie graniczącej z tą gminą




Nr działki, pow., położenie i opis nieruchomości
Obręb Leszno Górne gm. Szprotawa działka nr 27/14 o pow. 2,1640 ha, oznaczona użytkiem PsVI, Lzr-PsV, Bp. Nieruchomość stanowi teren niezabudowany, częściowo uzbrojony w infrastrukturę techniczną - przy północnej granicy znajduje się przyłącze wodociągowe i telekomunikacyjne. W pasie drogowym przebiega sieć energetyczna. Teren nieruchomości ma zmienną, nierówną konfigurację, kształt nieregularny, wieloboczny, wydłużony porośnięty roślinnością trawiastą i drzewami w przewadze gatunku brzoza, częściowo gatunki iglaste. W północnej części utwardzony pasem lanego asfaltu. Działka zanieczyszczona przez nielegalnie zgromadzone odpady oraz pozostałości kilku wielkoformatowych płyt betonowych, fragmentów wyburzonych obiektów oraz cylindrycznych, betonowych schronów, nietrwale związanych z gruntem. Na gruncie posadowiono 3 betonowe słupy energetyczne (nieużytkowane). Bezpośredni dostęp do drogi publicznej od strony północnej, droga o nawierzchni asfaltowej - ulica Fabryczna oznaczona nr działki 412/3. Przez środek działki przechodzi ścieżka wyjeżdżona przez pojazdy osobowe okolicznych mieszkańców. Otoczenie stanowi od strony północnej zakłady garbarskie i zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna, od strony zachodniej rzeka Bóbr, mała elektrownia wodna „MEW Leszno Górne 3” i grunty leśne, od strony wschodniej i południowej przewaga gruntów rolnych, leśnych oraz ciek wodny.

KW
KW - ZG1G/00045011/5 - brak obciążeń i zobowiązań dla zbywanej działki

Przeznaczenie w planie zagospodarowania przestrzennego
Brak jest Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jednakże zgodnie ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Szprotawa” - uchwalonego przez Radę Miejską w Szprotawie w dniu 26 lipca 2024 r. uchwałą nr VI/30/2024 teren posiada funkcję terenów łąk i pastwisk.

Cena wywoławcza nieruchomości/ wadium
Cena wywoławcza: 100 000,00 zł
do której zostanie doliczony podatek VAT

Wadium: 10 000,00 zł

Godzina przetargu
9.00


I przetarg ustny ograniczony odbędzie się 10.10.2025 r. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Jana Pawła II 9, pokój 104.


Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium do dnia 01.10.2025 r. i do tego dnia winno znajdować się na koncie Starostwa Powiatowego w Żaganiu - PKO Bank Polski S.A. 96 1020 5402 00000602 0336 8206. Wpłacone wadium podlega: - wliczeniu na poczet ceny nabycia nieruchomości w przypadku wygrania przetargu, - przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który wygrał przetarg do zawarcia umowy, - zwrotowi w ciągu 3 dni, po zamknięciu , odwołaniu, unieważnieniu lub zakończeniu przetargu wynikiem negatywnym.


Warunkiem zakwalifikowania się do uczestnictwa w przetargu jest złożenie w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu, określonych poniżej dokumentów i oświadczeń (potwierdzających spełnienie warunków udziału w przetargu), w zabezpieczonej kopercie, z zaznaczonym numerem nieruchomości, której dotyczą składane dokumenty, zgodnie z treścią niniejszego ogłoszenia (wzory oświadczeń dostępne są w godz. 7.30-15.00 w Starostwie Powiatowym w Żaganiu ul. Jana Pawła II 9, w pokoju nr 106, tel. 68 4775800). UWAGA: dopuszcza się złożenie kopii oświadczeń poświadczonych przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) i dokumentu potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały.


W związku z powyższym nie później niż do dnia 01.10.2025 roku do godziny 15:00 należy złożyć następujące dokumenty w zamkniętej kopercie z napisem „Kwalifikacja uczestników na przetarg na sprzedaż działki nr 27/14 Leszno Górne”

- oświadczenie osoby fizycznej zamierzającej uczestniczyć w przetargu ograniczonym na sprzedaż nieruchomości, o zapoznaniu się z przedmiotem przetargu, treścią ogłoszenia o przetargu oraz projektem umowy sprzedaży, a także o spełnieniu warunków dopuszczających do przetargu (WZÓR 1);

- oświadczenie o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego i łącznej powierzchni użytków rolnych stanowiących własność, użytkowanych wieczyście, będących w samoistnym posiadaniu, dzierżawionych przez rolnika indywidualnego (dotyczy wszelkich nieruchomości niezależnie od miejsca ich położenia i liczby gospodarstw) (WZÓR 2). Zgodnie z art. 7 ust. 5a) ukur składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywego oświadczenia,

- kopię świadectwa (dyplomu) ukończenia szkoły podstawowej lub gimnazjalnej lub zawodowej lub średniej lub wyższej, świadectwo z tytułem wykwalifikowanego robotnika lub świadectwo z tytułem zawodowym lub dyplom z tytułem mistrza, wydane przez państwową komisję egzaminacyjną, lub izby rzemieślniczej, świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie lub certyfikat kwalifikacji zawodowej wydane przez okręgowe komisje egzaminacyjne lub świadectwo ukończenia trzech stopni zespołu przysposobienia rolniczego, albo zaświadczenie o ukończeniu trzech stopni zespołu przysposobienia rolniczego albo świadectwo ukończenia szkoły przysposobienia rolniczego wraz z dokumentami potwierdzającymi staż pracy w rolnictwie (zgodnie z wzorem 3 pkt E jeżeli wymagane), a w przypadku osoby, która osobiście prowadzi gospodarstwo rolne przez okres krótszy niż 5 lat i w dniu ogłoszenia wykazu nieruchomości Zasobu przeznaczonych do sprzedaży miała nie więcej niż 40 lat - oświadczenie poświadczające uzyskane kwalifikacje rolnicze (WZÓR 3) wraz z kopiami dowodów potwierdzających ich spełnienie,

- zaświadczenie z odpowiedniego urzędu potwierdzające ciągłość 5 letniego zamieszkania (zawierające datę dokonania zameldowania pod aktualnym adresem na pobyt stały) - zaświadczenie wydane przez gminę ważne jest przez 2 miesiące od chwili wydania. Do okresu 5 - letniego zameldowania, zalicza się okres zamieszkiwania w innej gminie bezpośrednio poprzedzający zmianę miejsca zamieszkania, jeżeli w gminie tej jest albo była położona jedna z nieruchomości rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego.


UWAGA: Oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem.


O złożeniu fałszywych oświadczeń Starosta Żagański może powiadomić organy ścigania.


Po rozpatrzeniu złożonych dokumentów lista osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w przetargu, oraz lista osób, które nie złożyły w terminie wszystkich wymaganych dokumentów niezbędnych do zakwalifikowania do uczestnictwa w przetargu, zostanie wywieszona w dniu 03.10.2025 roku w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu oraz opublikowana na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej pod ogłoszeniem o przetargu.


Jednocześnie informujemy, że osoby, które zostaną wymienione jako te, które nie złożyły wszystkich wymaganych dokumentów, niezbędnych do zakwalifikowania do uczestnictwa - zgodnie z podanymi na liście dokumentami - mają możliwość ich uzupełnienia. W tym celu najpóźniej do dnia 06.10.2025 roku do godziny 15:00 złożą w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu brakujące dokumenty (w zabezpieczonej kopercie z zaznaczonym numerem nieruchomości, której dotyczą składane dokumenty oraz z adnotacją UZUPEŁNIENIE) w celu ponownego sprawdzenia przez Komisję.


Lista wszystkich osób ostatecznie zakwalifikowanych do uczestnictwa w przetargu zostanie wywieszona w dniu 09.10.2025 roku w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu oraz na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej pod ogłoszeniem o przetargu.


Osoby, które w wyżej wymienionych terminach i miejscu nie złożą wymaganych dokumentów nie zostaną dopuszczone do uczestnictwa w przetargu.


Przetarg odbędzie się również w przypadku gdy do przetargu zakwalifikowano tylko jedną osobę, spełniającą warunki podane w ogłoszeniu.


Nieruchomość sprzedawana jest na podstawie danych z ewidencji gruntów i budynków zgodnych z wyrysem z mapy ewidencyjnej. W przypadku ewentualnego wznowienia granic wykonanego na koszt i staraniem nabywcy Starosta Żagański nie bierze odpowiedzialności za ewentualne różnice. Osoba uczestnicząca w przetargu musi okazać dowód tożsamości, a osoba reprezentująca w przetargu osobę fizyczną lub prawną musi okazać się stosownym pełnomocnictwem z poświadczonym notarialnie podpisem, małżonkowie posiadający wspólność ustawową biorą udział w przetargu osobiście lub za okazaniem pełnomocnictwa małżonka zawierającym zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości. Podmioty będące cudzoziemcami muszą wykazać stosowne zezwolenie wydane w trybie przepisów ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz.U.2017.2278 t.j.).


Wylicytowana cena nieruchomości podlega zapłacie w takim terminie, aby najpóźniej w przeddzień zawarcia umowy notarialnej wymagana kwota znajdowała się na koncie Starostwa Powiatowego. Koszty związane ze sporządzeniem umowy notarialnej i opłaty sądowej spoczywają na nabywcy. Niedotrzymanie terminu zawarcia umowy sprzedaży powodują przepadek wadium, a przetarg czyni się za niebyły. O terminie zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego nabywca zostanie powiadomiony w terminie 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wszelkie dodatkowe informacje o przetargu można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Żaganiu ul. Jana Pawła II nr 9 pokój 105/106, tel. 068 477 58 00. Ogłoszenie o przetargu będzie umieszczone na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Żaganiu, stronie www.powiatzaganski.pl;www.bip.powiatzaganski.pl;www.monitorurzedowy.pl


Organizator przetargu zastrzega sobie prawo odwołania przetargu oraz unieważnienia przetargu.


STAROSTA

Anna Michalczuk



Klauzula informacyjna art. 13 RODO ogłoszenie o przetargu na sprzedaż.

W związku z realizacją zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami, w tym sprzedaży nieruchomości co związane jest z pozyskiwaniem danych osobowych, uprzejmie informujemy, że:

1) Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych zawartych we wszelkich dokumentach złożonych w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie (dane oferenta) i pozostałych dokumentach wymaganych do zawarcie umowy po rozstrzygnięciu przetargu jest Starosta Żagański, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, tel.: 68 477 79 01,
mail:

2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Żaganiu możliwy jest pod adresem email (adres email):

3) Jako Administrator, w celu przeprowadzania kwalifikacji i udziału w przetargu oraz w celu ewentualnego zawarcia umowy dzierżawy/sprzedaży, jej realizacji, dokonywania rozliczeń, windykacji należności i zawarcia innych umów w związku z realizacją tej umowy, a także w celach związanych z obowiązkiem ewidencji korespondencji kierowanej z/do Starostwa Powiatowego w Żaganiu i w celu obowiązku archiwizacji dokumentacji, będziemy przetwarzać dane osobowe zawarte we wszelkich dokumentach złożonych w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie oraz pozostałych dokumentach wymaganych do zawarcie umowy po rozstrzygnięciu przetargu, w związku z realizacją postępowania na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2020. 65 j. t.) i aktów wykonawczych do niej wydanych, co stanowi o zgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych w oparciu o przesłanki legalności, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. b i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) dalej jako RODO.

4) Dane osobowe zawarte we wszelkich dokumentach złożonych w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie i pozostałych dokumentach wymaganych do zawarcie umowy po rozstrzygnięciu przetargu będą przetwarzane przez okres przewidziany przepisami prawa, w tym przez okres przechowywania dokumentacji określony w przepisach powszechnych w zakresie archiwizacji dokumentów

5) Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, jeżeli obowiązek taki będzie wynikać z przepisów prawa. Do danych ww. oferentów i dzierżawcy/nabywcy mogą też mieć dostęp podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu, np. podmioty świadczące pomoc prawną, usługi informatyczne, usługi niszczenia dokumentów, archiwizacji, jak również inni administratorzy danych osobowych przetwarzający dane we własnym imieniu, np. podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską.

6) Zgodnie z RODO, każdej osobie, której dane przetwarzamy w celach określonych powyżej przysługuje: a) prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii; b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych; c) ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Zgodnie z RODO, każdej osobie, której dane przetwarzamy przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Zgodnie z RODO osobom, których dane przetwarzamy w wyżej określonych celach nie przysługuje: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

7) Podanie przez oferentów danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do udziału w przetargu i zawarcia umowy po jego rozstrzygnięciu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2020. 1190 j. t.) i aktów wykonawczych do niej wydanych.

8) Starosta nie przewiduje przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego (tj. państwa, które nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego obejmującego Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię), ani do organizacji międzynarodowych.



Kontakt:
Starostwo Powiatowe w Żaganiu
tel: 68 477 58 00



Oferta wysłana z programu dla biur nieruchomości ASARI CRM (asaricrm.com)

  • powierzchnia: 21640 m2
  • powierzchnia działki: 21640 m2
  • numer oferty: 42832/3186/OGS
  • data dodania: 4 Wrzesień 2025
  • data ostatniej aktualizacji: 4 Wrzesień 2025


Dane kontaktowe

Logo agencji

AMK Portal Sp. z o.o.

ul. Gdyńska 24a83-330 Żukowo

tel: +48 58 685 85 85

tel: +48 502 011 101

AMK Portal

tel: +48 68 477 58 00

Osoba do kontaktu: Starostwo Powiatowe w Żaganiu