Lokal usługowy do wynajęcia, 97,1 m², Sandomierz, gen. Michała Sokolnickiego

lokal usługowy • do wynajęcia • rynek wtórny • Sandomierz • gen. Michała Sokolnickiego

2 233  • 97,1 
23 zł za m2

6 pomieszczeń • parter • budynek budynek parterowy

 Kontakt

OGŁOSZENIE



o IV nieograniczonym pisemnym przetargu ofertowym na najem lokalu użytkowego położonego w obrębie Starego Miasta, w budynku przy ul. Sokolnickiego 10.



I. Informacje ogólne:

1. Lokal usytuowany jest na parterze, składający się z: 6 pomieszczeń, 2 korytarzy, 2 wc o łącznej powierzchni użytkowej 97,10 m2,

2. Lokal wyposażony jest w instalację elektryczną, centralnego ogrzewania (podłączonego do sieci miejskiej) oraz wodno - kanalizacyjną,

3. Wynajmujący w szczególności preferował będzie ofertę na prowadzenie w lokalu apteki w rozumieniu ustawy prawo farmaceutyczne pod warunkiem uzyskania zgody od Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego.

4. Cena wywoławcza miesięcznej stawki czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu wynosi 23,00 zł netto + podatek VAT w wysokości 23%,

5. Umowa zostanie zawarta na czas nieokreślony,

6. Najemca na własny koszt dostosuje lokal do potrzeb prowadzonej działalności oraz ponosić będzie we własnym zakresie miesięczne opłaty które obejmują dostawę wody, odprowadzenie ścieków, dostawę energii cieplnej i elektrycznej oraz wywóz nieczystości stałych (odpady komunalne). Gmina Sandomierz nie zwraca kosztów poniesionych na adaptację i wyposażenie lokalu.

7. Termin wnoszenia opłat czynszowych do 10 - go każdego miesiąca,

8. Wadium w wysokości 549,39 zł, należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Sandomierzu Nr 15 9429 0004 20010000 1300 0028 do dnia 06.10.2025 r. (z dopiskiem wadium na lokal użytkowy Sokolnickiego 10), które zostanie zaliczone na poczet przyszłych opłat czynszowych oferentowi, który przetarg wygrał. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone, nie później niż przed upływem 7 dni od daty zakończenia przetargu.

9. Oferent, który wygrał przetarg przed podpisaniem umowy zobowiązany jest wpłacić kaucję zabezpieczającą w wysokości trzykrotnego zaoferowanego miesięcznego czynszu najmu - netto, w celu zabezpieczenia płatności czynszu i opłat oraz zwrotu kosztów ewentualnych zniszczeń wyposażenia lokalu. Kaucja podlega zwrotowi w terminie nie krótszym niż 14 dni po zakończeniu najmu i potrąceniu wszelkich roszczeń wynikających z umowy najmu.



II. Termin i miejsce składania pisemnych ofert:

1. Oferty w formie pisemnej należy składać do dnia 06.10.2025 r. w Biurze Obsługi Interesanta w budynku Urzędu Miejskiego Pl. Poniatowskiego 3 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta na wynajem lokalu użytkowego położonego w budynku przy ul. Sokolnickiego 10 w Sandomierzu”,

2. Pisemna oferta powinna zawierać:

- imię, nazwisko, adres oferenta albo nazwę firmy oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot.

- datę sporządzenia oferty (w przypadku jej niepodania, za datę sporządzenia oferty uznaje się datę złożenia oferty),

- proponowany zakres prowadzonej działalności,

- wysokość proponowanej miesięcznej stawki czynszu najmu netto (musi być wyższa od ceny wywoławczej miesięcznej stawki czynszu) za 1 m2 pow. użytkowej,

- numer kontaktowy,

- podpis oferenta.

3. Do oferty należy dołączyć:

- oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem technicznym lokalu, warunkami przetargu oraz umowy i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,

- informacje dotyczące doświadczenia w prowadzeniu proponowanej działalności.

- dowód wpłaty wadium.

- oświadczenie, że oferent nie zalega z opłatami i podatkami wobec wynajmującego,

- klauzula informacyjna (RODO),

- zezwolenie na prowadzenie apteki lub pisemne zobowiązanie do uzyskania zezwolenia w terminie 3 miesięczny od daty zawarcia umowy, w przypadku wygrania przetargu.

- w zależności od statusu prawnego oferenta:

a) w przypadku osób fizycznych - PESEL, NIP, REGON, wydruk z CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) wraz z oświadczeniem oferenta o zgodności zawartych w nim informacji ze stanem faktycznym na dzień złożenia oferty, kopię umowy spółki cywilnej (o ile taka umowa została zawarta),

b) w przypadku oferentów nie będących osobami fizycznymi- NIP, REGON, aktualny odpis z właściwego rejestru (np. KRS) wraz z oświadczeniem oferenta o zgodności zawartych w nim informacji ze stanem faktycznym na dzień złożenia oferty,

- oferta może zawierać inne propozycje lub informacje dotyczące lokalu. Inne dodatkowo załączone materiały dotyczące zagospodarowania lokalu i otoczenia (np. projekty, wizualizacje, aranżacje itp.)



II.WYBÓR OFERT:

1. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w dniu 07.10.2025 r. o godz. 11:30 w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu Plac Poniatowskiego 3,

2. Oferent, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie powiadomiony wyborze jego oferty pisemnie w ciągu 7 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu.

3. Burmistrz Miasta Sandomierza zastrzega sobie prawo odwołania, zmiany warunków lub unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.

Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu, pokój nr 104 lub telefonicznie pod nr: (15) 815 4185.



Załączniki:

1. Warunki postępowania przetargowego




Załącznik Nr 1 do ogłoszenia

Burmistrza Miasta Sandomierza

z dnia 11.09.2025 r.


WARUNKI POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO


1.Adres lokalu :Sokolnickiego 10 w Sandomierzu,

2.Lokal usytuowany jest na parterze, powierzchnia do wynajęcia 97,10 m2, składający się z 6 pomieszczeń, 2 korytarzy, 2 wc,

3.Lokal wyposażony jest w instalacje elektryczną, centralnego ogrzewania (podłączonego do sieci miejskiej) oraz wodno - kanalizacyjną,

4. Wynajmujący w szczególności preferował będzie ofertę na prowadzenie w lokalu apteki
w rozumieniu ustawy prawo farmaceutyczne pod warunkiem uzyskania zgody od Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego.

5.Cena wywoławcza miesięcznej stawki czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu wynosi 23,00 zł netto + podatek VAT w wysokości 23%,

6.Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony,

7.Termin wnoszenia opłat czynszowych do 10 - go każdego miesiąca,

8.Najemca na własny koszt dostosuje lokal do potrzeb prowadzonej działalności oraz ponosić będzie we własnym zakresie miesięczne opłaty które obejmują dostawę wody, odprowadzenie ścieków, dostawę energii cieplnej i elektrycznej oraz wywóz nieczystości stałych (odpady komunalne). Gmina Sandomierz nie zwraca kosztów poniesionych na adaptację i wyposażenie lokalu,

9.Oferent, który wygrał przetarg przed podpisaniem umowy zobowiązany jest wpłacić kaucję zabezpieczającą w wysokości trzykrotnego zaoferowanego miesięcznego czynszu najmu - netto, w celu zabezpieczenia płatności czynszu i opłat oraz zwrotu kosztów ewentualnych zniszczeń wyposażenia lokalu. Kaucja podlega zwrotowi w terminie nie krótszym niż 14 dni po zakończeniu najmu i potrąceniu wszelkich roszczeń wynikających z umowy najmu.

10.Oferty w formie pisemnej należy składać do dnia 06.10.2025 r.
w Biurze Obsługi Interesanta w budynku Urzędu Miejskiego Pl. Poniatowskiego
3 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta na wynajem lokalu użytkowego położonego
w budynku przy ul. Sokolnickiego 10 w Sandomierzu”.

11.Przetarg jest przeprowadzany na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2024 r. ze zm.).

12. Przetarg przeprowadzi Komisja powołana Zarządzeniem Burmistrza Miasta Sandomierza.

13.Lokal jest wolny od długów, ciężarów i roszczeń osób trzecich.

14.Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłata wadium w wysokości 549,39 zł na konto Urzędu Miejskiego w Sandomierzu: Nr 15 9429 0004 20010000 1300 0028 do dnia 06.10.2025 r., które zostanie zaliczone na poczet przyszłych opłat czynszowych oferentowi, który przetarg wygrał i złożenia oferty w wyznaczonym terminie.

15.Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu należy dołączyć do oferty przetargowej.

16.Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zwraca się po zamknięciu, unieważnieniu albo zakończeniu przetargu wynikiem negatywnym, nie później niż przed upływem 7 dni od daty zakończenia przetargu.

17.Za datę zwrotu wadium uważa się dzień obciążenia konta organizatora przetargu.

18.W przetargu nie mogą uczestniczyć osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej oraz osoby bliskie tym osobom, a także osoby, które są z członkami Komisji przetargowej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności Komisji przetargowej.

19. Ogłoszenie o przetargu i informacja o rozstrzygnięciu przetargu na wymieniony w pk-cie 1 lokal będzie zamieszczona na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miejskiego
w Sandomierzu przy ul. Pl. Poniatowskiego 3 oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Sandomierzu (strona podmiotowa).

20. Pisemna oferta powinna zawierać:
- imię, nazwisko, adres oferenta albo nazwę firmy oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot.
- datę sporządzenia oferty (w przypadku jej niepodania, za datę sporządzenia oferty uznaje się datę złożenia oferty),
- proponowany zakres prowadzonej działalności,
- wysokość proponowanej stawki czynszu najmu netto (musi być wyższa od ceny wywoławczej miesięcznej stawki czynszu) za 1 m2 pow. użytkowej,
- numer kontaktowy,
- podpis oferenta.

21. Do oferty należy dołączyć:
- oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem technicznym lokalu, warunkami przetargu oraz umowy i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,
- informacje dotyczące doświadczenia w prowadzeniu proponowanej działalności.
- dowód wpłaty wadium.
- oświadczenie, że oferent nie zalega z opłatami i podatkami wobec wynajmującego,
- klauzula informacyjna (RODO),
- zezwolenie na prowadzenie apteki lub pisemne zobowiązanie do uzyskania zezwolenia
w terminie 3 miesięczny od daty zawarcia umowy, w przypadku wygrania przetargu.
- w zależności od statusu prawnego oferenta:
a)w przypadku osób fizycznych - PESEL, NIP, REGON, wydruk z CEDIG (Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej) wraz z oświadczeniem oferenta o zgodności zawartych w nim informacji ze stanem faktycznym na dzień złożenia oferty, kopię umowy spółki cywilnej ( o ile taka umowa została zawarta),
b)w przypadku oferentów nie będących osobami fizycznymi- NIP, REGON, aktualny odpis
z właściwego rejestru (np. KRS) wraz z oświadczeniem oferenta o zgodności zawartych w nim informacji ze stanem faktycznym na dzień złożenia oferty,
- oferta może zawierać inne propozycje lub informacje dotyczące lokalu. Inne dodatkowo załączone materiały dotyczące zagospodarowania lokalu
i otoczenia (np. projekty, wizualizacje, aranżacje itp.)
OFERTA ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY WINNY BYĆ PODPISANE PRZEZ OFERENTA.

22. Przetarg może się odbyć, chociażby wpłynęła tylko 1 oferta spełniająca warunki określone w ogłoszeniu o przetargu,

23. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w dniu 07.10.2025r. o godz. 11.30 w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu Plac Poniatowskiego 1,

24. Komisja otwiera koperty z ofertami, sprawdza ich kompletność i dokonuje wyboru oferty.

25.Po przeprowadzonym przetargu Komisja sporządza protokół,

26.Protokół z przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę zawarcia umowy najmu,

27.Burmistrzowi Miasta Sandomierza przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert, jak również prawo odwołania lub unieważnienia przetargu.

28. Przetarg uważa się za zamknięty z chwilą podpisania protokołu,

29. O wyniku przetargu oferenci zostaną poinformowani pisemnie w ciągu 7 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu.

30. Przetarg uważa się za zakończony wynikiem negatywnym, jeżeli żaden
z uczestników nie zaoferował ceny wyższej od wywoławczej, nie wpłynęła ani jedna oferta,
a także jeżeli Komisja przetargowa stwierdziła, że żadna oferta nie spełnia warunków przetargu,

31. Burmistrz Miasta Sandomierza zawiadomi osobę ustaloną jako najemcę lokalu o miejscu
i terminie zawarcia umowy najmu w ciągu 7 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu,

32. Jeżeli osoba ustalona jako najemca, nie przystąpi do zawarcia umowy
w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu, Burmistrz Miasta Sandomierza odstępuje od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.

33. Cena osiągnięta w przetargu, stanowi miesięczny czynsz najmu lokalu, który Najemca zobowiązany jest do zapłaty z góry do 10 -go dnia każdego miesiąca za dany miesiąc,
a w przypadku zawarcia umowy w trakcie miesiąca zobowiązany jest do zapłaty czynszu zgodnie z terminem określonym na fakturze VAT. Czynsz najmu zostanie przeliczony proporcjonalnie do ilości dni najmu.

34. Wysokość zaproponowanej stawki czynszu najmu podlegać będzie waloryzacji na początek każdego roku kalendarzowego, o wskaźnik średniorocznego wzrostu cen towarów
i usług konsumpcyjnych ogółem, za rok poprzedni - publikowany przez Prezesa GUS.

35. Oferent, który wygrał przetarg przed podpisaniem umowy zobowiązany jest wpłacić kaucję zabezpieczającą w wysokości trzykrotnego zaoferowanego miesięcznego czynszu najmu - netto, w celu zabezpieczenia płatności czynszu i opłat oraz zwrotu kosztów usunięcia ewentualnych zniszczeń wyposażenia lokalu. Kaucja podlega zwrotowi w terminie nie krótszym niż 14 dni po zakończeniu najmu i potrąceniu wszelkich roszczeń wynikających
z umowy najmu.

36. Każdy z oferentów jest związany treścią niniejszych warunków postępowania przetargowego.




Kontakt:
Urząd Miasta Sandomierz
tel: 15 8154 226



Oferta wysłana z programu dla biur nieruchomości ASARI CRM (asaricrm.com)

  • powierzchnia: 97,1 m2
  • piętro: parter
  • liczba pięter w budynku: budynek parterowy
  • liczba pokoi: 6 pomieszczeń
  • numer oferty: 2965/3186/OLW
  • data dodania: 11 Wrzesień 2025
  • data ostatniej aktualizacji: 11 Wrzesień 2025


Dane kontaktowe

Logo agencji

AMK Portal Sp. z o.o.

ul. Gdyńska 24a83-330 Żukowo

tel: +48 58 685 85 85

tel: +48 502 011 101

AMK Portal

tel: +48 15 815 42 26

Osoba do kontaktu: Urząd Miasta Sandomierz